Вчені навчилися ідентифікувати бактерії, що генерують електрику
13 Січня , 2019
Успішно випробуваний перший космічний апарат на паровому двигуні
14 Січня , 2019

Де і як Tesla проводить зимовий тест-драйв своїх моделей

Перед звичайними автомобілями, які працюють на базі ДВЗ, електромобілі все-таки мають ряд недоліків. Про це чудово знає герой сьогоднішньої історії, журналіст видання CNET, оскільки сам є власником електромобіля. Екстремальні температури (нестерпна спека чи мороз) можуть негативно впливати на батареї, що в кінцевому підсумку призводить до скорочення запасу ходу. Крім того, електромобілі як правило важчі своїх ДВЗ-побратимів і часто використовують всесезонні шини з низьким опором коченню, яким складніше зачепитися за зимове полотно дороги. Кожен автовиробник проводить випробування своїх новинок в зимових умовах, щоб максимально підготувати авто до різних експлуатаційних умов Компанія Tesla – не виняток.

Каліфорнійська компанія Tesla завжди готувала свої електромобілі до експлуатації в зимових умовах. У 2007 році, коли модель Rodster першого покоління ще тільки проходила стадію випробувань, компанія відправила команду інженерів у шведське місто Арвідсьяур за 110 км на південь від північного полярного кола щоб ті перевірили ефективність ходової частини при низьких температурах. З тих пір компанія продовжує випробовувати всі свої електромобілі в суворих умовах, саме тому вони зараз настільки популярні, наприклад, в Норвегії. Тільки тепер машини перевіряють на закритому тестовому полігоні на Алясці. Тім Стівенс зі знімальною командою CNET отримали ексклюзивну пропозицію відвідати це секретне місце і випробувати всі три моделі електромобілів Tesla, що знаходяться на виробництві.

Зимовий полігон Tesla знаходиться в цій глушині, приблизно в двох годинах їзди від міста Фербанкс. Інженери компанії проводять випробування електромобілів і технологій вже кілька років, але це перший раз, коли сюди пускають журналістів. Центральна довга будівля оточена величезним заасфальтованих треком, а також додатковими ділянками, де співробітники по-різному знущаються над дослідними зразками.

«У розпорядженні є рівні крижані і засніжені ділянки, ділянки на яких перевіряють маневреність автомобілів, кілька крижаних пагорбів з численними схилами, а також вкритий льодом майданчик для випробування автомобіля на занос, гладкий настільки, що годиться для проведення фіналів чемпіонатів НХЛ», — пише Стівенс.

Компанія перевіряє тут не лише системи керування і безпеки своїх електрокарів. Тутешні умови ідеально підходять для перевірки, налаштування і підвищення ефективності систем кондиціонування та вентиляції, якими хвалиться Tesla.

Зрозуміло, він не міг не скористатися можливістю самостійно провести тест-драйв моделей Tesla, що потрапили до його рук. Models S і Model X, як і більшість інших сучасних автомобілів, обладнані різними системами стабілізації та стійкості, призначеними для того, щоб звести до мінімуму можливі небезпечні ситуації в подібних екстремальних умовах експлуатації.

«Вийди за рамки дозволеного, зроби щось, що машині не сподобається і вона тут же істотно знизить потужність і зробить все необхідне для того, щоб зберегти стабільність», — пише журналіст.

А що якщо відключити всю цю електроніку? На тестовому полігоні Tesla є дуже велике снігове поле, де можна легко увійти в занос або взагалі вилетіти з прокатаної траси, якщо переборщити з педаллю акселератора. Стівенс насамперед попрямував туди.

«За допомогою лептопа та пари кліків один з інженерів Tesla вимкнув абсолютно всі системи стабілізації машини і запропонував мені виконати різкий маневр, що імітує швидку зміни смуги на швидкості близько 100 кілометрів на годину. Такі ситуації на Алясці можуть траплятися досить часто, дикі лосі тут люблять перебігати дорогу в найнесподіваніший для вас момент».

Маючи в запасі десятирічний досвід водіння на сніговій дорозі Стівенс з маневром в таких умовах впорався, однак, зазначає журналіст, «середньостатистичний власник Model S крутився б тут як корова на льоду».

Потім фахівець компанії заново увімнув системи стабілізації і антибуксувальну систему і Стівенс спробував знову.

«Та ж швидкість, те ж засніжене поле. Я намагався відправити машину в занос, але Tesla кожен раз намагалася тримати себе всередині смуги, спочатку дозволяючи зробити різкий маневр об’їзду уявного лося, а потім спокійно стабілізуючи свій напрямок руху».

Журналіст пояснює, що авто робило це за допомогою комбінованої роботи систем активного гальмування, а також адресного розподілу крутного моменту.

«Коли автомобіль визначає занос, за рахунок різних давачів і в тому числі давачів  частоти обертання того чи іншого колеса, вона відразу ж намагається мінімізувати його ефекти, автоматично пригальмовуючи різними колесами, витягаючи ніс. Крім того, машина може модулювати величину крутного моменту на передній і задній вісях, тим самим допомагаючи колесам зачепитися за дорогу».

На думку Стівенса, на Model 3 кататися по снігу ще веселіше, навіть в базовій версії, в порівнянні зі старшими побратимами.

«Незважаючи на те, що Model 3 робить все те ж саме, що і Models S і X, щоб стабілізувати рух і запобігти заносу, у неї ширший діапазон допустимого прослизання».

Версія Performance електрокара з активним режимом Track Mode здалася журналісту найбільш приємною у користуванні.

«Режим «Track Mode» Model 3 дозволяє задній частині автомобіля ще сильніше йти в занос, в деяких моментах даючи вам відчути себе справжнім дріфтером. Але варто переборщити, і ви підете в цей занос. Правда, в цьому випадку авто також знизить потужність і самостійно буде уповільнюватися в потрібний момент, щоб вирівняти ваш рух», — пояснює журналіст.

«На треку зі слизьким покриттям, а також на більш вертлявій дорозі я відчував, що машина менше чинить опір тому, що я в підсумку хочу зробити, дозволяючи виконувати більш складні маневри, типу скандинавського фліка, коли автомобіль спершу виляє в протилежний бік від напрямку повороту, а потім у бік повороту. Будь-який натяк на активну систему стабілізації вбив би подібний трюк, але я намотував коло за колом виконуючи цей трюк і Model 3 у ці моменти зовсім не пручалася», — пише Стівенс.

В цілому до кінця дня журналіст був просто вражений можливостями Model 3. Електроніка машини дозволяє не тільки відчувати себе в безпеці, але і отримувати справжнє задоволення від керування. Єдине, на що нарікає журналіст, так це відсутність фізичного ручного гальма, а також на неможливість відключити всі системи безпеки самостійно. У той же час він зазначив, що Tesla працює над «просунутим» режимом «Track Mode», який дозволить проводити більш гнучку настройку, що дозволяє вручну регулювати розподіл крутного моменту між передньою і задньою вісями авто.

Джерело

LEU
LEU

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: